Necenzurujeme.cz

Proč klesá úroveň vzdělání v Čechách

Co vidím jako podstatné, je zamezení toho, aby se laciné tituly Mgr. a Bc. rozdávaly na obskurních typech VŠ nebo za úplatky (skutečné či virtuální). Těmi virtuálními míním právě ten typ úplatku, kdy požadavky školy na znalosti a schopnosti studenta klesají limitně k nule a škola ho nechává procházet, protože potřebuje platbu z ministerstva školství na studentovu hlavu. A tento problém je doslova alfou a omegou českého vysokého školství.

 Kromě škol se slabým programem a nízkými požadavky na znalosti obecně se i na vysokých školách tradičních a zavedených, právě jako UK, ČVUT atd. udržují při životě studenti, kteří na to jednoduše nemají, ale škola je z ekonomických důvodů potřebuje. Navíc kvalita tříletého bakalářského studia je leckde velmi slabá. Ostatně o tom se lze přesvědčit, pokud se udělá na právnických a sociálních oborech kontrola původnosti a kvality bakalářských prací.

Problematická je současná motivace velké části studentů. Oni totiž o znalosti a vědění nestojí. Jde jim pouze o TITUL. A to je problém současné politiky obecně a ministerstva školství zvlášť. Vláda není schopna nastavit ve státních službách hodnocení na základě znalostí a výkonu. Platové třídy a funkce se přidělují za tituly, ne za schopnosti. Proto získávají záhadné bakalářské tituly, nemající ani nejmenší vazbu na jejich profesi, úředníci a policisté. Mají titul a s ním nárok na povýšení. Nestudují proto, aby svými většími ZNALOSTMI měli lepší šanci než druzí.

Ve státní správě by mělo být zajištěno konkrétní vzdělání ať již v rámci některých kateder vysokých škol, nebo postgraduálními kurzy, které by bylo zakončeno řádnou zkouškou a diplomem, nebo atestem. Paradoxně stále je mezi úředníky (hlavně na komunální a krajské, ale i ministerské úrovni) jen slabá počítačová gramotnost. Diplomovaný úředník nebo policista s konkrétními znalostmi by byl užitečnější než problematice nerozumějící bakalář a odpovídající ocenění včetně platu, by si zasloužil.

To, co uvádím pro studium vysokoškolské, platí i pro to středoškolské a základní. Problém bude i v kvalitě vzdělání a přístupu učitelů. Snaha některých zviditelňovat se primitivním antikomunismem je trapná. Učitelé by se měli věnovat kvalitnímu vzdělávání svých žáků. Určitě by to bylo užitečnější než hloupé antikomunistické výpady.

Štítky článku:

prestiž 1: 20,83 přečteno 532×

0 Hodnotit článek 16

Sdílejte článek na dalších sociálních sítích

Proč klesá úroveň vzdělání v Čechách

(Článek už je starý. Interní diskuse k němu byly uzavřeny.)

Žádné komentáře

V interní diskusi je 0 příspěvků || Diskutovat

Facebook diskuse